EHYT teki brändiuudistuksen – tältä se näyttää
– Nyt kun EHYTin toiminta on vakiintunut, pysähdyimme pohtimaan syvällisesti, minkälainen järjestö EHYT on ja miten visuaalinen ilme heijastaisi toimintaa paremmin, kertoo EHYTin viestintäpäällikkö Päivi Tiittanen.
Peruslähtökohtana on ollut se, että EHYTin visuaalinen identiteetti antaa viestinnälle ilmeen, persoonallisuuden ja ryhdin. Yhteinen graafinen ilme viestii luotettavuudesta sekä vahvistaa EHYTin sanomaa.
– Uusi graafinen ilme yhdistää kaikki järjestön toiminnot ja hankkeet selvemmin osaksi EHYT-perhettä. Uudet, valoisammat värit ja logo välittävät viestiä siitä, mitä koemme järjestönä olevamme. EHYT on helposti lähestyttävä ja ihmisläheinen suunnannäyttäjä, selventää Tiittanen.
Brändityö sekä visuaalinen ilme toteutettiin yhteistyössä viestintätoimisto SEKin kanssa ja sen on luonut graafinen suunnittelija Niina Yli-Karjala.
EHYTin uusi visuaalinen ilme on näkyvillä verkkosivuilla ja se tulee pian näkymään laajemmin viestinnässä ja markkinoinnissa.