EHYT ry lopettaa yhteistyön BOB Helsingin kanssa
Kampanjassa esitetään valheellista tietoa alkoholimainonnan vaikutuksista ja pyritään antamaan suurelle yleisölle harhaanjohtava kuva siitä, mistä alkoholimainontaa koskevassa lakivalmistelussa tosiasiassa on kyse.
Osana kampanjaa BOB Helsinki ja sen yhteistyökumppani JCDecaux julkaisivat viikonvaihteessa bussipysäkeillä ja sosiaalisessa mediassa avoimen kirjeen, joka on suunnattu EHYT ry:lle sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselle. EHYT ry pitää hyvin erikoisena, että BOB Helsinki avoimesti kampanjoi omaa asiakastaan vastaan. Avoin kirje toistaa kampanjan perusviestin alkoholimainonnan haitattomuudesta. Tosiasiassa rajoitusten taustalla on kansainvälinen tutkimusnäyttö siitä, että alkoholimainonta aikaistaa ja lisää nuorten juomista.
BOB Helsinki on kevään aikana profiloitunut vahvasti alkoholimainonnan rajoitusten vastustajana yhdessä ulkomainospaikkoja myyvän JCDecauxin kanssa. Tiedossa on, että näillä molemmilla on hyvät yhteistyösuhteet myös Panimoliittoon, joka on edunvalvonnassaan jo pitkään pyrkinyt estämään alkoholimainontaan kaavaillut uudet rajoitukset.
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry on valtakunnallinen järjestö, joka pyrkii ehkäisemään alkoholiin, tupakkaan, huumeisiin ja pelaamiseen liittyviä haittoja. BOB Helsinki on ollut EHYT ry:n yhteistyökumppanina järjestön AMIS – Arjen Ammattilaiset –hankkeessa. Hankkeen tavoitteena on parantaa ammattioppilaitoksissa opiskelevien hyvinvointia ja terveyttä.
Lisätietoja: toiminnanjohtaja Sari Aalto-Matturi, puh. 0400 508 234