EHYTin visuaalinen ilme on uusiutunut

Kaupunkikuva.

– EHYT ry:n kuvitus- ja visuaalisen markkinoinnin suunnittelutyöhön oli aivan poikkeuksellisen innostavaa tarttua, koska EHYTin viestintäpäällikkö Päivi Tiittanen oli keksinyt jo valmiiksi toimivan ja hauskan idean: visualisoitaisiin kaupunki, jossa on edustettuina kaikki ne elämän osa-alueet joilla EHYT on ihmisten arjessa mukana. Näitä osa-alueita ovat suunnilleen kaikki elämän osa-alueet, joten ainoaksi vaatimukseksi jäi oikeastaan leikitellä aiheella niin paljon kuin mahdollista ja luoda kaupungista tapahtumarikas – ja tietenkin vapaa päihde- ja peliriippuvuuksien aiheuttamista ongelmista, kuvaa Rosa Aamunkoi.

Kuvituksen työstövaiheessa käytiin useita keskusteluita, joissa pohdittiin viestinnällisen sisällön suhdetta arjen ja päihteiden välillä.

– Osa näistä keskusteluista painui mieleen. Onko okei laittaa pullo kuohuviiniä piknik-koriin, kun materiaalilla markkinoidaan ehkäisevää päihdetyötä? Tämän suhteen tulimme Päivin kanssa siihen lopputulokseen, että on ihan normaalia juoda piknikillä lasillinen kuplivaa ilman, että sillä olisi ristiriidassa ehkäisevän päihdetyön kanssa. Oli todella kiinnostavaa ja ennen kaikkea ainutlaatuista käydä tällaisia keskusteluita kuvituksen sisällöstä, summaa Aamunkoi.

EHYTin uutta kuvitusta tullaan näkemään esimerkiksi messuilla, tapahtumissa ja järjestöviestinnässä.