OttoMitta-sovellus alkoholinkäytön seurantaan iPhone ja Android-puhelimiin

OttoMitta-sovellus alkoholinkäytön seurantaan iPhone ja Android-puhelimiin

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n Mobiiliapu-hanke on julkaissut uuden, ilmaisen OttoMitta -mobiilisovelluksen, jonka avulla käyttäjä voi seurata alkoholinkulutustaan.

”Mobiiliapu OttoMitta on tarkoitettu alkoholinkäytön riskien tunnistamiseen sekä omaan terveyteen vaikuttavien elämäntapamuutosten tueksi. Vaikka alkoholinkäyttö olisikin satunnaista, uusi juomapäiväkirja herättelee pohtimaan omia kulutustottumuksia”, kertoo hankepäällikkö Iina Järvi. ”OttoMitan käyttö on täysin maksutonta ja sovellukseen tallennetut tiedot näkyvät vain käyttäjälle itselleen” lisää Järvi.

OttoMitta ladataan omalle kännykälle. Sovellukseen syötetään käyttäjän ikä, paino ja sukupuoli. Tämän jälkeen käyttäjä merkitsee alkoholia nauttiessaan OttoMittaan alkoholiannoksen tiedot, kuten juoman laadun, määrän ja hinnan. OttoMitta laskee näiden perusteella arvion käyttäjän alkoholiin kuluttamasta rahasta, veren alkoholipitoisuudesta sekä siitä, kuinka kauan alkoholin palaminen elimistössä kestää.  Tietojen jäädessä sovellukseen, voi OttoMittaa hyödyntää myös pitkäaikaisempaan alkoholinkäytön seurantaan.

OttoMitta -sovelluksen voi ladata maksutta App Storesta ja Google Play:sta. Sovellus toimii älypuhelimissa, joissa on Android tai iOS-käyttöjärjestelmä, ja sen voi ladata myös iPad-laitteeseen.

OttoMitta AppStoressa https://itunes.apple.com/us/app/ottomitta/id591838861?mt=8

OttoMitta GooglePlayssa https://play.google.com/store/search?q=ottomitta&c=apps

OttoMitta on uusi tulokas RAY:n rahoittaman Mobiiliapu-hankkeen tuoteperheessä. Muita EHYT ry:n Mobiiliapu-tuotteita ovat Mobiilivinkki® ja Mobiiliapu-sovellus. Palautetta ja kehittämisideoita OttoMitta -sovelluksesta voi lähettää osoitteeseen mobiiliapu@ehyt.fi

Lisätietoa: Iina Järvi, hankepäällikkö p. 050 599 6555