Olvi myy uutuuslonkeroa kannabismielikuvilla

Yhteyttä ei tarvitse hakemalla hakea. Kun Leguana-lonkeron sloganin ”legualize!” kirjoittaa internetin hakukoneeseen, saa tarjolle vähemmän tietoa lonkerosta mutta melkoisen määrän aineistoa kannabiksesta. ’Legalize it’ tunnetaan myös reggaeklassikkona, jossa vaaditaan kannabiksen vapauttamista.
STM:ssä on valmisteltu lakiesitystä, jossa alkoholin mielikuvamainonta kiellettäisiin samaan tapaan kuin Ranskassa. Lakiesitys on parhaillaan lausuntokierroksella. Alkoholiteollisuus on vastustanut jyrkästi mielikuvamainonnan kieltoa ja vakuuttanut, että alan oma itsesääntely riittää mainonnan ylilyöntien estämiseen.
Olvin mainoskampanja on erinomainen esimerkki siitä, miksi lainsäädäntömuutoksia tarvitaan. Myyvien mielikuvien hakeminen laittomista huumeista on kaikkea muuta kuin vastuullista alkoholimainontaa.
Katso myös

EHYT ry: Haittaverot nousevat, mutta järjestöleikkaukset vaarantavat kansanterveystyön
24.04.2025
”Töistä tullessa et tiedä, mitä kotona on vastassa” – päihderiippuvaisen läheinen kokee usein turvattomuutta
24.04.2025