Kallio Kunsthalle esittää: ELOKOLO

Kallio Kunsthalle esittää: ELOKOLO

Näyttelyn avajaiset 17.9.2012 klo 18:00–21:00. 17.9.–18.10.2012 (Toinen linja 31)

ELOKOLO Retrospektiivi (1991–2012)

ELOKOLO -retrospektiivi esittelee visuaalisen tulkinnan jo klassisesta ehkäisevän päihdetyön toimijasta. Alkujaan Helsingin Elokolo perustettiin alkuvuodesta 1991 Hakaniemeen osoitteeseen Paasikäytävä 1. Nykyisessä osoitteessaan Toinen linja 31 Helsingin Elokolo on toiminut vuodesta 1994 alkaen.

Sittemmin Elokolot levisivät ympäri Suomea: Lahti, Pirkkala, Hyvinkää, Turku, Jyväskylä, Oulu, Nokia, Rovaniemi. Elämäntapaliitto ry vastasi Elokolojen toiminnasta vuosina 1994–2011 yhdessä paikallisten jäsenjärjestöjensä kanssa. Nykyään Elokoloja pyörittää Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry yhdessä paikallisten jäsenjärjestöjensä kanssa.

Kallio Kunsthalle on nyt avannut Helsingin Elokolon arkistojen raskaat metalliovet. Miltä näyttää ehkäisevän päihdetyön maailma? Miltä se tuoksuu? Millaista tietoa se tuottaa? Mitä roinaa kerääntyy sellaisen paikan kellariin, johon ihmiset tulevat muodostamaan raittiiden yhteisöä?

Mukana on vuosien varrelta mm. julisteita, lippuja, huppareita, maalauksia, ämpäreitä ja vanha TV! Esityksiä ja muita todellisia tilanteita tapahtuu aina avajaisillasta Asunnottomien yöhön 17.10 saakka.

Avajaisissa on tarjolla kuumaa puuroa.

Päivittäiset näyttelyvierailut Elokolosta (< 15 m ovesta vasemmalle)

Auki joka päivä 9-15

Lisätietoja: www.kalliokunsthalle.fi