Viihtyisään baariin palataan aina uudelleen

Mies liimaa Ottomitta-kampanjan tarraa ravintolassa.

On sekä ravintolan että asiakkaan etu, että asiakas ei humallu liikaa illan aikana. Alkoholinkulutusta on helppo seurata. Nyt vielä OttoMitta ravintolassa -kampanja ja sen uudet aineistot antavat puhtia siihen.

Tampereella toistakymmentä anniskelupaikkaa tuli mukaan kampanjaan, mukana on mm. Klubi, Paapan kapakka, Club Tunneli ja Cafe Europa. Tällä viikolla vapaaehtoiset liimailivat ravintoloiden vessan peileihin ja oviin tarroja:

  • Näytät tosi upealta – näytä aamullakin!
  • Olet loistavaa seuraa – ole sitä koko ilta! tarkkaile alkoholinkäyttöäsi ja lataa puhelimeesi ottomitta -sovellus #ottomitta

Vastaanotto oli innostavaa: ” Saa laittaa meirän veskeihin”. ” Hianoo kun on huumoria tässä viestissä”. Vain yksi baari ei edes ottanut tarroja vastaan. Viikon päästä on tarkoitus mennä katsomaan tarrojen kuntoa ja kysymään kokemuksia sekä asiakkailta että työntekijöiltä ja vuoropäälliköiltä.

Ehkäisevän päihdetyön lain yksi painopisteistä on, että haittojen ehkäisyyn panostetaan lähiyhteisössä. Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry haluaa tehdä yhteistyötä kuntatoimijoiden ja elinkeinoelämän kanssa: tästä OttoMitta-kampanja on yksi esimerkki.

Lisätietoa ja materiaalin tilaukset:
p. 044 0559920
anne.mikkola@ehyt.fi
OttoMitta -sovelluksen avulla voi seurata omaa alkoholinkäyttöä, tunnistaa riskit sekä saada tukea muutokseen henkilön omilla ehdoilla.

Ottomitta_ravintolassa